bodohkah aku

bodohkah aku kalu sekiranya aku tjatuh kt tempat yang sama banyak kali?
bodoh ke aku sekiranya aku pcaya kt org sepercaya2nye?
tahla...

terasa nk mengutuk kebodohan diri sendiri skrg nih..
bodoh rasenye bile btanye tp dibuat bodoh...
bodoh rasenye bile x penah nk rase kebodohan atas sebab yg same?


mungkin niat die baik...
tapi aku yg x pandai nk nilai...
atau mungkin aku yg bodoh...
sbb x pcaye ke die...

ade org jd bodoh sbb syg...
dan aku salah sorg daripadanya...

membodohkan diri sendiri sbb syg...
org kate
"jangan terlalu sygkan seseorang..nanti kite akan membenci die."
"jangan terlalu bencikan seseorang...nanti kite akan syg die"

mungkin org yg cipta ayat ni penah rase dua2 situasi...
die terlalu sygkan seseorang, sampaikan mungkin ade benci yang tersirat...
ataupun sebaliknnya...


tahla...
aku syg die
walaupun kdg2 rase diperbodohkan oleh rase tu sendiri
tapi, aku belum mampu nk didik diri aku untuk membenci die..
sape aku untuk membenci seseorang tu?

"stupidity is around me"

0 comments:

Blogger Template by Blogcrowds