henpon...

"angah.....henpon daun ko rosak!!!!!"
terasa nk menjerit kt dlm bilik je tatkala aku meng on hp milik angah...
aku tgk skrin die putih.....seputih lampu kalimantang kt meja blaja aku....
tapi aku rileks dlu....terasa nk mengulang perangai lame...membaling henpon tatkala rasa bengang menjelma....tapi, memikirkan henpon tu henpon angah....x jadi aku membaling henponnya ke dinding bilik....

lalu ku meminjam henpon rumet....nk mengantar msg niatnye...da siap type da pon msgnye...no telepon pon da diisi...tp aku x jd mengesend....x sanggup ooo...

tibe2 kuteringat koleksi henpon lame2 yg sempat kurembat dari rumah...
aku pon selongkar la balik harta2ku...jumpe....hp nokia 2100 lame dahulu....
aku nekad...lalu ku try n error....dpt on...bole gune walaupun kejap2 bateri die da nk padam....mmg bergantung hidup kt charger henpon la aku ni....

lalu ku mengetest henpon tersebut....terasa nk memarahi keypad henpon tu...keras melampau......sampai skrg aku masih terasa sakit jari dek menekan keypad2 tu....
mlm td...aku men cucuk keypad die dgn pensel..nk msg punye pasal....gelap keypad aku dibuatnye...
tapi xpe....aku masih kool...mempositifkan diri sendiri....
mlm tadi jugak...aku nekad....aku cabut keypad die....then aku gune penutup pen kilometriko sbg penekan keypad aku....hahaha...terasa mcm pakai henpon mahal touch skrin lak...

arini aku masih lagi menggunakan henpon itu...walaupun henponku itu dibahan oleh seseorang...

xpelah...nk bli henpon baru, da ditarbiah dgn dayah....katenye jgn membazir in.....
aku masih setia dengan henponku....walaupun dikatanya henponku itu seperti ipod nano...

tapi takpe.....best henpon wins.....


~henpon oh henpon...angah, sapot duit aku...nk bli henpon baru la...~

0 comments:

Blogger Template by Blogcrowds