terkenang seketika...

kutekenang dirinya....
di saat ramai sahabat di sekelilingku bercerita tentang kapel2 mereka....

kuterkenang dirinya....
di saat ku membuka walletku...kuterlihat gambarnya....kuterlihat lesen L nya dahulu...

kuterkenang dirinya...
di saat isyarat ymku keluar..
"ezi suki is now online..."

kuterkenang dirinya....
saat aku tak bisa melelapkan matadi malam hari...

kuterkenang dirinya...
tatkala aku sibuk melayan hati dan fikiranku....

kuterkenang dirinya...
tika saat 26 hb tiap2 bulan menjelma....
almaklumlah...tarikh kapel...


...................................................................................................................................................................

tapi aku sedar akhirnya...
siapa aku untuk mengenang kembali dirinya
dia bukan suamiku...
hanya sekadar kapel satu ketika dahulu...
betapa aku mendamba kasih sayang pada seseorang yang tidak halal bagiku...

aku...
cuba mendelate kenangan bersamanya....
walaupun aku tau kadangkala kenangan tu terefresh semula dalam diriku...

aku...
bersykurlah kerana masih ada ramai orang yang masih sayangkan dirimu...
kerana mereka yang menarikmu keluar dari perkara-perkara yang menjurus ke arah zina...
zina mata...zina hati....

aku...
andai dia jodohmu....
insyaAllah...
sekiranya bukan...
jadilah solehah..bukan mencari soleh......


~.......~

0 comments:

Blogger Template by Blogcrowds