kenapa saya menipu...

kenapa aku menipu???
huhuhu...soalan yg aku xleh nk jawab....
sbb aku x pernah pikir jawapannye...
takut kalu aku jawab soalan ni....aku menipu lagi...

kenapa aku menipu???
aku menipu sbb nk selamatkan diri....

kenapa aku menipu??
aku menipu sbb nk mengcover sesuatu atau seseorang...

kenapa aku menipu??
aku menipu sbb orang lain menipu...(masih menyalahkan org lain)

kenapa aku menipu???
sbb keadaan dunia skrg ni menuntut aku supaya menipu...


bukan x pernah aku menipu...
agaknye hari2 aku menipu...
menipu orang lain...
dan yang paling hebat sekali...
menipu diri sendiri....

....................................................................

kalu kite ditipu...
mmg rase nk menghadiahkan berbakul2 makian kt org yang menipu kite...
tapi kalu kite menipu???
xke berbakul2 makian dpt kt kite balik...
bak kate org....
baling bola ke dinding kene muke sendiri balik....

......................................................................

susah nk elak dari menipu...
kdg2 keadaan memaksa kite utk menipu...
dan sgt2 jarang utk berjumpe dgn org yg x menipu....

......................................................................

letih menipu....
sbb bile menipu....
kite akan mengcreate pelbagai penipuan lain...
untuk mengcover penipuan pertama kite tadi...
macam aku x pernah buat....
kalu salah reka penipuan tu...
maka terkantoilah bahawasanya kite sedang menipu...

.......................................................................

mase kecik....
selalu didedahkan dgn cite penggembala kambing...
yg die gi tipu org kampung die...katenye singa dtg memakan kambing2 die...
rupenye die menipu...
tapi bile kejadian tu betul2 jadik...
org kampung langsung tak percaya ke die...


..........................................................................

hmm....timbul satu persoalan...
bagi alasan dgn menipu tu same ke???
bagi aku....
alasan tu boleh jadi alasan yg betul...
boleh jadi alasan yg menipu...
knape menipu time bagi alasan...
sbb kalu aku bagi alasan yg betul...alasan tu komfem kne reject...baik aku menipu...

..............................................................................

kdg2...kite terpaksa menipu...
utk jage ati org...
dgn itu...
kite menipu diri sendiri...
semata2 nk menjaga hati seseorang...
lalu...bile kite sendiri x tahan dgn penipuan yg kite buat...
x mustahil satu hari nanti kte memberontak...
...............................................................................

tapi....kalu tak menipu....
payah nk maju...
betul ke??
nk jujur mmg sgt2 susah...
aku sendiri pon x jujur...

..............................................................................

hmm....
pilihan di tangan aku....
~menipu atau tidak~

0 comments:

Blogger Template by Blogcrowds