jangan jadi macam aku

nilai: menghormati orang tua
hari: Jumaat (penghulu segala hari)
tarikh: lame dah (sehari sebelum puasa)
tempat : kelana jaya line (kl sentral to gombak)
watak : aku, makcik pakai baju kale kuning, n kakak pakai baju merah


.......................................................................................................................

ketika kejadian ni berlaku...aku keletihan dalam lrt....seharian bertravel dlm lrt.....rase nk mintak keje jd driver lrt nih jek.....sebabnye......kul 12 hari jumaat tu aku mentravel dr lrt bangsar ke umah....memang letih walaupun x bape byk stesen yg kna lalu, yg meletihkan aku...lrt slow....setiap stesen berenti 5 menet....

nak dijadikan cerite...aku slamat sampai kt umah dlm kul 1...x sempat rileks....mandi, makan, solat.....tup2 da kul 2...aku baru igt nk kua..banyak benda nk setel sbb esoknye nk pose....
akhirnye, aku kua kul 3 dgn harapan aku sempat sampai kt lrt gombak sblm kul 5 (nk kejar broadband..:kes tertinggal broadband kt mktb)...

kul 3 tu, aku nek lagi lrt...ke ampang park....pastu menapak la kejap gi celcom center...buat pelan executive celcom....namun aku kecewa....igtkn dpt belon (terpengaruh dengan iklan budak kecik pgg belon, pastu die kate "nk jadi kakak sy x?")..

pastu, aku berkira2 nk gi pizza kt ampang park...tapi terbatal niat tu...sbb duit kt poket x cukup....

pastu, aku pon naek lrt...gi kl sentral....mencarik 2 peket cokelat famous amous...huhuhu....tak dilupakan, minyak yu yee cap limau.....

dlm kul 4.30, aku bergerak ke lrt gombak....gile ngantuk time tu.........

dlm lrt.....kejadian ni pon berlaku...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

aku: hahaha...org x ramai, leh duduk ni...dpt lelap kejap pon beres gak...lagipon gombak jauh lg.

lalu aku pon duduk dgn penuh perasaan leganya...

kemudian lrt pon bergerak...mujur x slow mcm tengahari td...

aku x igt aku tdo ke x....tapi bile aku sedarje, lrt da penuh....mesti org ramai naek kt klcc td....
kt depan aku, ade sorg makcik pakai baju kuning (umo kategori vateran)...aku nk bangun, bagi seat aku kt die...tapi aku x terbangun.....sbb ade org laen bangun...aku pon wat2 tunduk, pejam mate jap....

kt stesen datok keramat, aku angkat kepala aku, kt depan aku, ade sorang kakak ni, pakai baju merah....mula2 aku wat senyap je...tbe2 aku terperasan, kakak tu mengandung.....
aku nk bangun, tapi nape tah. aku x terbangun...siap wat2 lelap lg......tapi aku terkejut sgt3....sbbnye makcik vateran yg duk sblh aku tu yg bangun n bagi seat die kt kakak tu...


aku?????
gile malu....rase 1 lrt tu pandang aku.....nape aku selaku org muda yg sihat xleh nk bgn utk bagi seat ke kakak tu.....

aku diselubungi rase bersalah.....
aku trus bangun bile nk dkt2 sampai stesen jelatek, sampai je stesen, aku kuar dgn perasaan malu melampau...

aku tungu tren 1 lg, trus ke gombak utk amek broadband.....


........................................................................................................

pengajaran kt aku: lps ni naek lrt jangan gatal2 nk duduk kalu da duduk tu x reti2 nk bangun

............................................................................................................

tadi aku bercerita ke kak...kne gelak kaw2....
komennye:mcm adlin aman ramli dlm iklan lrt dulu2.....

...............................................................................................................

kesimpulannye....

  • naek lrt trus amek port tepi pintu
  • naek lrt jgn gatal2 duduk kalau x reti nk bangun
  • nmpk ade makcik ke, org mengandung ke...reti2 la bangun...
  • jangan jadi mcm aku....


..............................

0 comments:

Blogger Template by Blogcrowds