mane??????

pagi ni aku dikejutkan oleh satu berita....

"Adik, hemster xde."
bagitu ayat abah yg tengah menyapu bilik hemster....

"Mati da ke?sangkar pink?"
aku bertanya..maklumlah...hemster seko tu tgh x sihat....

aku pon melangkah la ki bilik abg....igt ngk kuburkan hemster tu...
rupenye hemster kt sangkar pink tu idup lg...cume terbaring lemah...
aku pon tgk kt sangkar sebelah...sangkar ijau...

"aik, xde???"
alamak!!!!hemster lari.....
adui ai...xtau nk carik ktne hemster jantan tu...
pintu bilik terbukak....
trus kami wat operasi tgk gitu2 kt bwh katil, kt bawah, kt tangga...
tp blum jumpe kelibatnye....

aku pon ltak la mknn de atas lantai....
dengan harapan, die lapa nnti die balik la...


......................................................................

risau...
oh hemster, jgn la ko merayap jejauh sgt.....
huu....
hemster, jgn buntingkan tikus2 yg eko panjang...(die bukan spesies ko)..
aku xnk bela spesis kacuk.....
TIDAKKKKK!!!

...............................

adakah hemsterku ikut abg g opis arini???

0 comments:

Blogger Template by Blogcrowds