kenanganku........

kenanganku......

saat ni aku mengimbas kembali kenangan lame yg masih tersimpan di lipatan kenanganku....
lupekan kenangan yg aku xmao kenang...
tp kenangan yg aku mao kenang....dah name pon kenangan...

hmm...kali ni aku mengimbau kembali cite zaman kekanak yg aku suke tgk...

ULTRAMAN....hahaha...

aku mula mengimbau kenangan ni sbb aku tgh tgk cite Great Decive Ultraman Brothers 8..
hahaha...tah mane tah abg dpt cte nih...donload kot...

kali pertama tgk ultrabrothers ni berkumpul same2 dlm 1 cte...
zaman kekecik dlu, mmg ultraman ni cte feveret aku....same fevret mcm cte Power Rangers.....

hahaha....
xda banyak yg bole diceritekan pasal ultraman ni...
dlu ade ultraman ace, seven, dyna, jack, mebius.....bla3.....n mcm2 lagi...tp aku pon x igt...paling best...ultraman ni mcm family lak....ade mak ultraman...tp aku x penah tau lak ade bapak ultraman ke x....

perkara bese dlm cte ultraman ni....
ade resakse... (kaiju ke kajiu....x igt lak)...then ultraman muncul dgn penuh gaya mutu keunggulan...fight resakse tu kaw2.....
fight punye fight mcm lawan sumo, lampu kt dada ultraman pon menyala....kalu ultraman x kalahkan resakse tu sblm lapu die padam, die jadi manusia balik...
dipendekkan cte, dlm mase x sampai 2 menet, ultraman pon memfire resakse dgn menyilangkan tgn die...trademark ultraman......lalu, resakse pon meletup dsebabkan pemfirean dari ultraman tu....
lalu, ultraman pon terbang semula ke planet ultra...mungkin utk mengecas semula lampu kt dada die....


hmm...persoalan yg muncul time aku da besar sikit....
nape kt baju ultraman tu ade zip kt blakang....
nampak jelas lak tu...
sbb tu sape yg pakai baju ade zip kt blakang...aku akan kate die pakai baju ultraman...
hahaha......

semakin aku besar...aku makin x tgk ultraman nih....
susah nk bangun pagi kot....
lagipon, aku da x phm da cte die.....
ade ultraman yg bergaduh sesama sendiri....
hmm...lumrah manusia kot...sdgkan lidah lagi tergigit....
mcm adik beradik jugak...kekadang bergaduh jugak sesama sendiri...
mungkin pihak yg buat cte ultraman ni cube menyingkap cte manusia yg bergaduh sesama sendiri.....

ade gak rupenye MOTS (moral of the story) dlm cte ultraman nih..

haha...teringat zaman skola menengah....
bli eskrem nestle...dlm die ade patung mini ultraman...hahaha,...
sanggup tu, zaman tu, eskrem tu hargenye RM2.80....banyak gak aku kumpul...
n banyak gak abah buang....ade la sesikit yg sempat diselamatkan...

mengimbau semula kenangan lametime aku kecik...umo 4 tahun...
mak n abah kot blikan aku softtoy ultraman...mase aku kecik, benda tu paras pinggang aku kot...kire besar la jgak....akg ni, paras lutut kot...hahaha....kecikknye aku ini...
soft toy tu la yg aku heret ke hulu ke hilir....hahah...obses (bkn obes) dgn ultraman...mengheret tangan ultraman...xpon telinga die....pastu aku kalut bile telinga die nk putus...hahaha.....

da besar ni, x tertengok pulak ctenye....
ni la baru tgk semula.....
huuu....

lagu tema ulraman yg pernah aku jadikan bahan...
ultraman seven...
npe mesti lirik die seven...seven...seven....
adekah ultraman itu hanya tau menyebut no tujuh saje.....

huu.....
~ulraman in memory~

0 comments:

Blogger Template by Blogcrowds