saat itu tiba akhirnya...

saat yang mencabar hadir semula....
saat inilah yang menentukan kadar kemalasanku bertambah atau berkurang...

aku x tahu sama ada aku menunggu atau tidak saat ini berakhir....
kemalasan yang berbekas di lubuk hatiku ini menggamit aku supaya menangguhkan esaimen lagi....
ditambah pula dengan kemajuan sains dan teknologi di era serba canggih ini........
aku ralit dengan internet ini.....
esaimenku terbiar lagi......

saat itu tiba akhirnya.....
saat di mana ketahnan mentalku diuji lagi....
esaimen ke tido.....
tido ke esaimen.....
tido ke tido....
lalu akal malasku mengambil keputusan...
tido......
meninggalkan esaimenku terkontang-kantng di desktop laptopku.....

saat itu hadir dengan pantas sekali....
eh, bukanke baru lepas anta esaimen....ade yg nk kna anta lg ke????
petah bibirku mengungkapkan kata-kata itu.....
lalu, ku kembali menghadap laptop....
bukan untuk esaimen...
tapi untuk komik....untuk games....
maka...
esaimenku terbiar lagi.....


tiba-tiba aku tersedar seketika dari lenaku....
esaimen kna anta esok....
gile ah.....banyak lagi x siap....
lalu ketensenan melanda diriku....
tapi aku tetap aku...
main game seround dua dulu......
dan esaimenku terbiar lagi....


sedar tak sedar....
saat itu akan pergi....
lalu ku ketawa riang....
esaimenku da dihantar...
tapi...berkualitikah esaimenku itu???


tika saat itu hadir...
kusanggup stay up...
demi esaimen...
tapi akhirnya...
kulena dlm alunan lagu2 dari mp3ku....
dek keletihan akibat bermain game beround2....
tanpa kusedari esaimenku....
terbiar sekali lagi....

namun ku masih belum sedar....
saat ku menaip entri ini....
esaimenku masih menunggu.....
akankah berulang lagi...
esaimenku terbiar banyak kali lagi....

0 comments:

Blogger Template by Blogcrowds